Regulament

Program de Coaching, Cariera, Concurs
Dezvoltare Profesionala si Personala

1. Dezvoltare profesionala/ Concurs pentru cei activi deja in piata asigurarilor

Program pentru specialistii in asigurari

Motivatie?

Abundenta de oportunitati in urma dezvoltarii tehnologice genereaza alegeri dificile de cariera si standarde de profesionalism foarte crescute pentru generatiile viitorului.

Te chemam din 2020 sa intelegi „Cum” si ”De ce?”. Pentru ca daca intelegi de ce tot faci anumite lucruri, cu acelasi rezultat, vei sti cum sa le faci altfel, vei sti cum sa pui cel mai bine problema si nu te vei mai lua dupa altii.

In termeni foarte practici, noi te invatam CUM sa te orientezi singur in situatii, contexte si paradigme diverse. Pentru ca daca intelegi ceva, atunci stii.

Interactiunea noastra va fi maxima in urmatoarele 3 luni. 3 luni de lucru concret, si ca sa nu ramana neaplicata practic, te cooptam sa cream un concurs, ceva mai mult decat virtual…

Afla de unde incepem, dar mai ales cu gandul la unde vei putea ajunge.

Durata – 15 ianuarie – 30 martie 2020

Programul CANDIDATUL in cifre

  • 12 Antrenori alesi pe spranceana – 6 Brokeri – 6 Asiguratori
  • 36 de Candidati selectati la sange
  • 12 echipe a cate 3 oameni (selectati din mai multe directii de dezvoltare profesionala – antreprenoriat, corporatie, profil tehnic – daune, subscriere, actuariat)
  • 3 luni de antrenament
  • 1 Antrenor/ o singura echipa castigatoare

3 Directii de dezvoltare profesionala:

  • Antreprenoriat (Brokeraj)
  • Companii de asigurare
  • Tehnic (Daune/Subscriere – Brokeraj/Companii de asigurare)

Selectia candidatilor

  • Pentru a accede in program, candidatii aplica furnizand un CV si scrisoare de intentie, din care sa rezulte de ce doresc sa faca parte din program.
  • Candidatii selectati vor fi repartizati, pe echipe si antrenori, de secretariatul concursului.

Etapele proiectului

  • 2 decembrie – Anuntul oficial al proiectului Lansarea selectiei candidatilor
  • 2 – 31 decembrie 2019 – Perioada de aplicatii pentru candidati
  • 6 – 12 ianuarie 2020 – Selectarea candidatilor, repartizarea acestora pe echipe
  • 15 ianuarie 2020 – Debutul oficial al Programului Candidatul – Eveniment de lansare – reuniunea formala a Consiliului de Supraveghere, Antrenorilor si Candidatilor.
  • 15 ianuarie – 9 martie 2020 – Prima etapa
  • 10 martie – 20 martie 2020 – Jurizarea proiectelor din etapa 1.
  • 23 martie 2020 – Anuntarea castigatorilor etapei 1
  •  26 martie 2020 – 30 aprilie 2020 – Etapa a II-a

(TBA) Etapa a II-a
(TBA) Jurizarea proiectelor din etapa a II-a
(TBA) Anuntarea castigatorilor etapa a II-a
(TBA) Etapa a III-a
(TBA) Jurizarea proiectelor din etapa a III-a
(TBA) Anuntarea castigatorilor etapei a III-a

Nominalizatii fiecarei etape, dar si Marele Castigator, vor fi premiati cu ocazia Galei Premiilor Pietei Asigurarilor  

Despre Program:

Pe parcursul programului, candidatilor li se vor da 3 sarcini tematice, care sunt concepute pentru a le testa abilitatile in domenii ca: – vanzari, negociere, tehnic, leadership si vor fi monitorizate: munca in echipa si organizare, motivatia, constiinta de sine, toleranta, cum sa fie recunoscute tipuri de temperamente si cum sa actioneze, rezilienta, spiritul de sinteza analitica, sustenabilitatea, inovatia, conversatia, digitalizarea in asigurari.

Cei 12 Antrenori (Board-ul) 6 Brokeri – 6 Asiguratori

Consiliul : 6 membri (Cate un reprezentant al ASF, PRBAR, UNSAR, UNSICAR, ISF si XPRIMM )

  • Cele 12 echipe sunt informate de catre fiecare Antrenor despre ceea ce implica fiecare sarcina, care include de asemenea, regulile pe care trebuie sa le respecte (adica la ce sunt restrictionate sa faca sau sa foloseasca in executarea sarcinii) sub conditia de a castiga sarcina, cele mai comune fiind: optimizarea proceselor in vederea obtinerii unei marje mai mari de profit, eficientizarea activitatii de vanzare sau crearea unui concept de management pe care Antrenorul/Consiliul il determina ca fiind cel mai bun ( ex:leadership).
  • Toate cele 12 echipe desemneaza cate un reprezentant din fiecare echipa, ca si manager de proiect (PM), pentru fiecare sarcina. El acționeaza ca lider al echipei si se ocupa de decizii cheie a sarcinii curente, alegere facuta de obicei fie din partea echipei, fie Antrenorul poate sa sugereze cine ar trebui sa detina functia de PM. Dupa fiecare etapa pierduta,  Antrenorul propune schimbarea PM-ului. Echipa castigatoare a unei sarcini poate sa nu schimbe PM-ul. Pe masura ce numarul candidatilor se vor roti la sefia grupei in timpul programului, ca urmare a schimbarilor de PM, echipa este rearanjata periodic si pregatita pentru urmatoarea sarcina, fie pentru a echilibra valoric numarul de candidati ai unei grupe, pentru a asigura o distributie corecta a abilitatilor pentru o anumita sarcina, sau pentru a oferi sansa candidatilor mai putin vocali de a demonstra abilitatile lor. Antrenorul monitorizeaza fiecare sarcina si aportul candidatilor la indeplinirea ei, oferind indrumare si consultanta. Fiecare antrenor va nota celelalte 11 lucrari, mai putin a echipei sale, cu o nota cuprinsa de la 1 la 10. Totodata fiecare antrenor va efectua o evaluare a membrilor propriei echipe cu note cuprinse de la 1 la 10 pentru fiecare sarcina. Consiliul analizeaza punctajul obtinut dupa fiecare sarcina si desemneaza echipa castigatoare.

Evaluarea proiectelor:

Proiectele vor fi transmise Secretariatului Concursului “Candidatul”, care le va anonimiza si pune la dispozitia Consiliului  si a celorlalti antrenori pentru evaluare.

Evaluarea fiecarui proiect va fi realizata cu o nota de la 1 la 10, tinand cont de structura, continut si aplicabilitate practica.

Consiliul : 6 membri (Cate un reprezentant al ASF, PRBAR, UNSAR, UNSICAR, ISF si XPRIMM )

Cei 12 Antrenori (Board-ul) 6 Brokeri – 6 Asiguratori

  • Se vor nominaliza cele mai bune trei proiecte pentru fiecare etapa.
  • La final, vor fi premiate Echipa, Candidatul si Antrenorul castigatori ai Concursului, pe baza punctajului total obtinut in urma celor trei etape.
  • CASTIGATORII fiecarei etape, dar si Marele Castigator, vor fi premiati cu ocazia Galei Premiilor Pietei Asigurarilor

 

2. Oportunitati de cariera in industria asigurarilor

Program pentru debutanti

„Saptamana portilor deschise in asigurari”

Pe parcursul unei saptamani, vor fi organizate sesiuni de prezentari, internship, workshop-uri la companiile celor 12 Antrenori. Vor fi prezentate in sesiuni de fast learning/induction module de livrare a informatiilor utile participantilor la program ce vor fi diversificate de proiecte prin flexibilitatea lor si diversitate in ceea ce priveste tematicile abordate.

Oferirea unei experiente complexe si practice de dezvoltare a soft skills-urilor, necesare pe piata asigurarilor si cunoasterea aprofundata a mediului de business, din fiecare companie vizitata.

Astfel, cei interesati de o cariera in domeniul asigurarilor, indiferent de varsta, vor avea ocazia de a afla care sunt oportunitatile de cariera, de a capata experienta practica, dar si de a a cunoaste profesionistii din domeniu si de a interactiona cu oameni cu pasiuni comune. Facilitarea contactului cu specialisti din mediul de business, reprezinta o etapa importanta in alegerea unui loc de munca.

Ce asteptari va avea un participant la Programul „Saptamana portilor deschise in asigurari”:

  • Are parte de sesiuni de networking
  • Isi prezinta ideile
  • Priveste in ansamblu
  • Capata cunostinte in diverse domenii de interes in asigurari
  • Open-minded
  • Va fi motivat sa tinteasca mai sus
  • Va constientiza tendintele actuale ale pietei
  • Va detine asteptari realiste din partea mediului de business
  • Va avea o baza de cunostinte in soft skills
  • Isi va cunoaste punctele tari si slabe
  • Va deveni entuziast
  • Va fi motivat sa se dezvolte in continuare